Un altre Rodríguez Gerada caçat a Barcelona

Setembre 9, 2010 at 11:06 am (cites) ()

He detectat un altre mural de l’artista cubà Jorge Rodríguez Gerada a Barcelona, gràcies al meu pare. Fa murals en mitjaneres, en grafit (carchoal), que es van desfent amb el temps, per efecte del sol, el vent i la pluja. Com a concepte artístic la idea la trobo preciosa, una mena d’art efímer però gegantí i contudent. I la idea que porta realitzant des de 2002, amb la seva sèrie Identity, retrats de veïns del barri de la mitjanera que tria per fer-hi la seva obra d’art, una interessantíssima oportunitat per reflexionar sobre el tema de la identitat, l’essència efímera de tot, també de les persones, els barris, les ciutats, i les seves identitats.

L’espectador ocasional de les seves obres, sovint casuals, veïns, transeünts, viatgers, rodamons, ciutadans o turistes, són, som, testimonis d’una mirada que podria ser la seva, la nostra, la teva, un mirall de la humanitat mateixa, amb les seves pors, dubtes, tristes, alegries, felicitat potser, però sobretot, Rodríguez Gerada aconsegueix amb els seus retrats, per la tria del lloc, del model, del gest, fer un homenatge de la dignitat de l’ésser humà.

Actualització a 26/4/2011:

Gràcies a que l’ha penjat al seu facebook he sabut d’aquest muntatge sobre la creació de l’obra:

En el meu post del blog antic, Retrat de grafit mitjanera born en vaig parlar perquè m’havia enamorat d’una de les seves obres, i demanava ajuda per trobar l’artista, perquè en aquell moment no ho sabia, però temps més tard el vaig descobrir, i vaig anar gaudint d’altres obres que ha fet per Barcelona i pel món.

Aquí podeu trobar més informació dels retrats de l’Emma i de la sèrie Identities, i de tota la seva obra:

http://www.artjammer.com/

M’encanta, té màgia.

3 comentaris

  1. Jaume said,

    Quina pasada! Hi ha gent pel món que fa coses espectaculars.

  2. Evita said,

    m’ha pirrat!!!!

Deixa un comentari

