Crítica de Maremar de Dagoll Dagom

gener 11, 2020 at 9:23 pm (crítica) (, )

L’obra Maremar de Dagoll Dagom és una obra total. Paraula, dansa i cançó al servei de la narració d’històries de la humanitat. Una humanitat que emigra, que fuig, que naufraga, que mor als mars de tot el món des de temps immemorials.

Us queden dos dies si encara no hi heu anat! Al Teatre Poliorama!

A partir de l’adaptació de l’obra “Pèricles, Príncep de Tir” de William Shakespeare, la companyia Dagoll Dagom ha enllaçat històries que van ser i que són encara avui, cada dia. El drama dels refugiats, persones soles o famílies senceres que pel fet de no tenir #viessegures per fugir de països en guerra, de la fam o de la pobresa, es juguen la vida en mars i deserts, per la legítima aspiració d’una vida digna, d’un futur pels seus. El tràfic de persones sovint associat a aquesta migració forçosa, l’ús del cos de la dones com a moneda de canvi…

Des del punt de vista social em sembla meravellós que un musical tracti aquests temes, i més quan han realitzat funcions solidàries en favor de la ONG Proactiva Open Arms, que rescata persones al mar Mediterrani, i en el cartell del mapa amb la ruta de Pèricles informa de quantes persones portaven salvades, meravellós. També fan funcions Escolars i col·loquis amb periodistes i reporters que coneixen de primera mà les situacions dels països d’un provenen molts dels refugiats, com els de la revista5w, de qui em vaig comprar un número a la parada que tenirn al hall del teatre.

 

Des del punt de vista artístic m’han fascinat les coreografies d’Ariadna Peya (brutal la violació de la filla d’Antíoc, impactants les escenes de navegació i naufragis, subtil i punyent la representació del burdell), interpretades per grans (i molt joves!) talents.

Perquè aquest ha estat un altre dels encerts de Maremar: tenir un repartiment de bandera. El càsting ha juntat intèrprets totterreny consolidats com el polifacètic actor i cantant Marc Pujol @marcpujo, la solvència i veu portentosa de Mercè Martínez @mercetinez, i la veterania d’Albert Triola @alberttriola (en el paper que l’anterior temporada feia Roger Casamajor @rogercasamajor) amb joves talents als quals caldrà seguir la pista de ben aprop: Marc Vilajuana @marcvilajuana (veu imponent i magnètica, ballarí avantatjat), Marc Soler @marcsolerrull (increïble ballarí), Cisco Cruz @ciscocruzbonal, Aina Sánchez @aisancusco, Helena Gispert @helenagispert (en el paper que l’anterior temporada feia Anna Castells @acastells) i Júlia Jové @juliajove (en els personatge protagonista de Marina i Refugiada que havia interpretat Elena Tarrats @elenatarrats).

La obra coral amb protagonistes, però on totes les persones anònimes que surten en les projeccions dels cortinatges de fons de l’escenari en són els vertaders protagonistes que cal recordar, defensar i no oblidar.

Servidora, amb Marc Pujol

I us deixo el vídeo d’una de les cançons que em va impactar més, amb la coreografia d’Ariadna Peya, brutal:

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: